اخبار نقل از استرآباد نیوز

سی و دومین دوره مسابقات قران از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان درمقطع نونهالان وبزرگسالان و دو گروه خواهران  وبرادران برگزار شد حدود 1000نفر از قاريان و حافظان قرآن كريم در شهرستان گرگان به رقابت پرداختند. 

محمد تجری افزود:در این دوره از مسابقات که قدری متفاوت با دوره های پیشین بوده،سعی گردیده بر بار کیفی مسابقات افزوده گردد.

وی خاطرنشان کرد،شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات با طی نمودن دوره های برتر مقدماتی در مسجد ومحلات،به این مرحله راه یافتند.

این قاری برجسته استان گلستان با بیان این که اداره اوقاف شهرستان گرگان و نیز مجمع قاریان و حافظان قرآن متولی برگزاری این مسابقات بوده،ابراز امیدواری نمود،نهادها و ادارات مختلف در پر رنگ شدن فرهنگ قرآنی گامهای عملی بیشتری بردارن.

مسئول برگزاری مسابقات شهرستان، افتتاح سي ودومين دوره مسابقات قرآن كريم شهرستاني گفت: با توجه به آغاز سي ودومين دوره مسابقات قرآن در شهرستان در حقيقت قرآن كريم سفره اي است كه خداوند براي تمامي انسانها گسترانيد تا پاي آن بنشيند وبه قدر درك ، فهم، تلاش و خلوص نيت خويش از آن بهره مند شود.

وي افزود قرآن حقيقتي نوراني و زنده به عنوان حبل و ريسمان كه بين خداوند و بنده گان آويخته شده و هر كس به اندازه استعداد خود با تمسك به آن مي تواند از آن بهره مند شود و مشكلات ظاهري و باطني خود را علاج كند دوست داران قرآن مجيد بايد ضمن عجين شدن و مانوس شدن با قرآن آن را به صورت كاربردي و به عنوان دستور العمل زندگي خود قرار دهند و فرهنگ قرآني را در جامعه پياده سازند .

وی اذعان داشت برنامه های قرائت ،ترتیل،اذان،حفظ و مفاهیم قرآن کریم هرسه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مهدیه امامزاده نور گرگان با حضور قاریان در حال برگزاریست.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دکتر م معروف . پوریا تمسکنی
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392